Härliga höst

Vilket underbart fint höstväder det är ute!! Har varit i skogen och tränat med min dalmatinertik Azti. Det gick kanonbra, hon är så otroligt duktig när vi tränar! Idag var hon extra på hugget då jag inte hunnit med henne denna vecka då jag har haft fullt upp med Agnes och ordna nytt hem åt henne.
Imorse lämnade jag förresten Agnes till sin nya ägare :) Och Agnes verkade finna sig direkt och var inte ett dugg nervös över sin nya bostad eller inför sina nya ägare. Känns kanonbra! :) Ska bli kul att se hennes utveckling där.

Har skickat ut inbjudan till första valpträffen också, hoppas alla har fått sin! Den 7:e november ska vi ses och jag håller verkligen tummarna för att alla kan komma! Vore otroligt roligt och jag är väldigt nyfiken på hur alla valparna har utvecklats ifråga om kropp och psyke! Spännande spännande :)

Valpen Zaga (F.d Asta) som mina föräldrar äger växer så det knakar, börjar verkligen komma in i slyngelåldern nu. Benen är så långa och vingliga :) Hon har börjat trotsa lite nu och testar gränser, helt normalt för denna ålder, så det gäller att man inte tänjer på reglerna nu utan verkligen ställer krav på det man vet att hon kan och förstår.
Hon är nästan rumsren nu också, var längesen det hände en olycka inne. Så det är skönt! Allt blir lättare när man inte behöver ha stenkoll på dem hela tiden.

Ska försöka ta lite nya bilder och lägga in också...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0